Köpvillkor

Tips och råd
Att beställa över nätet blir allt vanligare, ett roligt sätt att handla när man själv vill och har tid. Om Du beställer via vår e-shop ber vi dig ange dina mått (byst, midja, stuss i cm) i rutan för kommentarer så kan vi ställa in vår justerbara provdocka efter Dina mått varefter vi provar aktuell klänning före leverans. Denna metod har visat sig fungera väldigt bra för att säkerställa att kunden får bästa möjliga storlek på sin klänning. Dock är passformen olika på olika modeller. Är ni osäkra så kan ni alltid ringa eller maila. Eftersom plaggen är konfektionssydda så kan det bli lite ändringar ibland som ni enkelt kan åtgärda på ett lokalt skrädderi. Självklart är ni även välkomna att anlita vår butiks egen ateljésömmerska i Helsingborg efter tidsbokning. För långväga kunder så har vi " överdagen- service". Det innebär att ni efter tidsbeställning kommer på bokad förmiddag och hämtar klänningen på eftermiddagen/kvällen samma dag.

Distans- och hemförsäljningslagen
Internethandel, postorder och telefonförsäljning regleras från och med 1 april 2005 i en ny lag. Nedan finner du direktiven med de tillägg som gäller när du handlar på www.anina.se

Priser
Alla priser är inklusive moms, exklusive frakt och expeditionsavgift
Vi reserverar oss mot eventuella skriftfel och förbehåller oss rätten att ändra butikens priser utan föregående anmälan. Har kunden lagt in en beställning innan prisändring, så gäller priset innan ändringen.

Fraktpriser inom Sverige :

  • varuvärde upp till 999:- Frakt 100:-
  • varuvärde från 1000:- Frakt 200:-

Betalning
Betalning sker genom Klarna. Det innebär att du kan göra säkra betalningar.Med Klarna kan du delbetala i 6 – 24 månader. Du kan också välja att betala i din egen takt och själv bestämma vilken summa du betalar varje månad. För mer info gå in på ww.klarna.com

Försändelse och leverans
Leverans sker med Posten Sverige.
Leveransomkostnaderna betalas av köparen och är beroende av leveransplatsen och det köpta. Leveransomkostnaderna framgår alltid i totalsumman i Kassan
Leverans sker normalt inom 14 vardagar på de varor som finns i butiken. Övriga varor levereras efter producenternas respektive leveranstid

Ångerrätt

Du har enligt lag 14 dagars ångerrätt från den dagen varan är levererad. Ångrar du köpet, ska du för egen räkning skicka tillbaks varan till nedanstående adress senast den 14-e dagen efter mottagelsen. Varan måste vara i oförändrat skick som när du mottagit den. Ett tips är att prova nyduschad och utan smink på ett lakan för att undvika fläckar.

  • Om varan skadas eller kommer bort pga. att du är vårdslös så förlorar du ångerrätten.

Kunden står för returfrakten.
Kvitto och samtliga originalhandlingar ska skickas med i försändelsen.
För ej utlösta paket debiterar vi dig 395 kr för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.
Använder du dig av ångerrätten så kommer du att få dina pengar tillbaka exlusive frakten så snart vi mottagit varan i retur och haft möjlighet att undersöka den. Pengarna kommer därefter att bli insatta på ditt konto.
Reavaror har ingen returrätt
Specialbeställda varor har ingen ångerrätt, retur eller återköp. Det betyder att varor som vi inte har i den fysiska butiken eller på lagret är special och kan inte bytas, returneras eller ångras. Det gäller även varor som ändrats efter kundens önskemål.

Reklamation
Klagomål angående fel på varan ska ske inom rimlig tid, efter att du har upptäckt felet eller borde ha upptäckt felet vid en vanlig genomgång av varan. Du kan framföra klagomål skriftligt eller muntligt.
När vi mottar ett klagomål på en vara, behandlas klagomålet snabbas möjligt. Anina Brud & Festspecialisten tar då ställning till om varan ska repareras, bytas ut eller om det ska ges ett prisnedslag.
Produkter med pyntstenar, pärlor och paljetter är speciella och delikata produkter som vid användning och tvätt kan lossna och trilla av. Då de mesta är handsytt är det naturligt att man behöver gå igenoom plaggen då och då för att fästa till ev. lossnade dekorationer. Vi tar inte emot reklamationer gällande detta.

Frågor ?
Har du några frågor, så är du välkommen att ringa oss i butiken på 042-13 27 09 eller maila oss på info@anina.se
Med vänliga hälsningar
All personal.